Otevření nového střediska informací o telefonních číslech
5. 9. 1975
charakteristika
V ranních hodinách dne 5. září 1975 uvedl ředitel Městské telekomunikační správy v Ostravě František Řezníček do provozu nové informační středisko, jehož hlavním posláním bylo poskytovat obyvatelům Ostrava a Karviná informace o telefonních číslech. Do té doby mohl každý majitel telefonního přístroje v Ostravě zjistit telefonní číslo v podstatě jen dvěma způsoby; buďto doma z telefonního seznamu – pokud šlo o telefonní stanici v rámci tzv. Uzlového telefonního obvodu Ostrava (což byla asi polovina tehdejšího Severomoravského kraje), nebo na poště – pokud se jednalo o účastníka z jiné části Československa. Nyní stačilo jen vytočit číslo 120, a volající byl zařazen do fronty, aby mohl posléze zadat svůj požadavek operátorce. Veškeré podklady pro poskytované informace byly k dispozici ve formě mikrofilmů. Dobově podmíněné byly samozřejmě okolnosti vzniku střediska, realizovaného svépomocí „v rámci pracovního závazku k 30. výročí osvobození Československa Sovětskou armádou“. Samotný provoz střediska však byl nemyslitelný bez západní techniky, kterou dodala švýcarská firma Alos.
-
obrazy
-
autor
Šerka