Encyklopedie města Ostravy !!!

town_sign.png

Zahájení provozu na Ostravsko-frýdlantské dráze v roce 1871


  • 21. 5. 1871 


  • charakteristika

    21. května 1871 byl zahájen provoz na Ostravsko-frýdlantské dráze, spojující po levém břehu Ostravice Moravskou Ostravu s Místkem, Frýdkem, hutěmi v Lískovci (o. Frýdek-Místek), v Bašce (o. Frýdek-Místek) a ve Frýdlantu nad Ostravicí (o. Frýdek-Místek) povolené 2. 1. 1869. Spojení s Pobeskydím bylo nutné zejména v souvislosti s růstem spotřeby dříví pro doly, pro zvyšující se potřebu levných pracovních sil i se vzrůstajícími nároky na dopravu uhlí a surovin. Ostravští radní si uvědomovali význam dráhy, a proto se snažili, aby nádraží bylo postaveno co nejblíže městskému centru. Skutečně se tak stalo, neboť bylo vybráno místo blízko jámy Karoliny asi 200 m od císařské silnice na pozemcích zdarma věnovaných městem.


  • prameny, literatura


  • události

    2. 1. 1869
    Udělení koncese z roku 1869 pro stavbu a provoz železniční trati z Moravské Ostravy do Frýdlantu 24. 7. 1860
    Žádost města Moravské Ostravy o zřízení nádraží u jámy Karolina z roku 1860


  • osoby

    Albert Klein


  • autor

    Juřica


Aktualizováno: 15. 12. 2023