Zahájení provozu na Ostravsko-frýdlantské dráze v roce 1871
21. 5. 1871
charakteristika
21. května 1871 byl zahájen provoz na Ostravsko-frýdlantské dráze, spojující po levém břehu Ostravice Moravskou Ostravu s Místkem, Frýdkem, hutěmi v Lískovci (o. Frýdek-Místek), v Bašce (o. Frýdek-Místek) a ve Frýdlantu nad Ostravicí (o. Frýdek-Místek) povolené 2. 1. 1869. Spojení s Pobeskydím bylo nutné zejména v souvislosti s růstem spotřeby dříví pro doly, pro zvyšující se potřebu levných pracovních sil i se vzrůstajícími nároky na dopravu uhlí a surovin. Ostravští radní si uvědomovali význam dráhy, a proto se snažili, aby nádraží bylo postaveno co nejblíže městskému centru. Skutečně se tak stalo, neboť bylo vybráno místo blízko jámy Karoliny asi 200 m od císařské silnice na pozemcích zdarma věnovaných městem.
-
prameny, literatura
-
události
2. 1. 1869
Udělení koncese z roku 1869 pro stavbu a provoz železniční trati z Moravské Ostravy do Frýdlantu 24. 7. 1860
Žádost města Moravské Ostravy o zřízení nádraží u jámy Karolina z roku 1860-
osoby
-
autor
Juřica