Zahájení osobní dopravy na místní dráze Ostrava-Karviná v roce 1909
6. 4. 1909
ulice
katastr
Moravská Ostrava, Slezská Ostrava, Radvanice
-
charakteristika
Byla zahájena osobní doprava na trati místní dráhy Ostrava-Karviná. Úzkorozchodná elektrická dráha vedla z Antonínova náměstí (dnes Smetanovo) v Moravské Ostravě přes Polskou Ostravu (dnes Slezská Ostrava), Radvanice, Petřvald (o. Karviná) a Orlovou (o. Karviná) do Karviné ke stanici Košicko-bohumínské dráhy a měřila 20 km. První tramvaj vypravená podle jízdního řádu jela úplně prázdná. Lidé pohlíželi na nový dopravní prostředek s nedůvěrou a nikdo neměl odvahu nastoupit. Vedení společnosti proto lákalo cestující dočasným zavedením bezplatné přepravy v jednom směru. Brzy si získala značnou oblibu a lidé ji využívali především k dopravě do zaměstnání, v první řadě do šachet, jichž bylo po trase 19. V důsledku rozšiřování silniční sítě a škod vzniklých poddolováním byl od konce 50. let 20. stol. provoz na této trati omezován. Poslední tramvaj z Karviné vyjela 28. května 1967.
-
obrazy
-
prameny, literatura
-
události
27. 11. 1919
Změna názvu městyse Polská Ostrava na Slezská Ostrava 2. 9. 1912
Zahájení provozu na místní dráze z Polské Ostravy do Michálkovic v roce 1912-
související odkazy
-
autor
Juřica