Encyklopedie města Ostravy !!!

Část trati mezi Radvanicemi a Petřvaldem na počátku 20. století,  Zdroj: Archiv města Ostravy, Sbírka fotografií

Zahájení osobní dopravy na místní dráze Ostrava-Karviná v roce 1909


  • 6. 4. 1909 


  • ulice

    Smetanovo náměstí

  • katastr

    Moravská Ostrava, Slezská Ostrava, Radvanice


  • charakteristika

    Byla zahájena osobní doprava na trati místní dráhy Ostrava-Karviná. Úzkorozchodná elektrická dráha vedla z Antonínova náměstí (dnes Smetanovo) v Moravské Ostravě přes Polskou Ostravu (dnes Slezská Ostrava), Radvanice, Petřvald (o. Karviná) a Orlovou (o. Karviná) do Karviné ke stanici Košicko-bohumínské dráhy a měřila 20 km. První tramvaj vypravená podle jízdního řádu jela úplně prázdná. Lidé pohlíželi na nový dopravní prostředek s nedůvěrou a nikdo neměl odvahu nastoupit. Vedení společnosti proto lákalo cestující dočasným zavedením bezplatné přepravy v jednom směru. Brzy si získala značnou oblibu a lidé ji využívali především k dopravě do zaměstnání, v první řadě do šachet, jichž bylo po trase 19. V důsledku rozšiřování silniční sítě a škod vzniklých poddolováním byl od konce 50. let 20. stol. provoz na této trati omezován. Poslední tramvaj z Karviné vyjela 28. května 1967.


  • obrazy

    img0419.jpg

    img0418.jpg img0420.jpg img0421.jpg


  • prameny, literatura


  • události

    27. 11. 1919
    Změna názvu městyse Polská Ostrava na Slezská Ostrava 2. 9. 1912
    Zahájení provozu na místní dráze z Polské Ostravy do Michálkovic v roce 1912


  • související odkazy

    Wikipedie


  • autor

    Juřica


Aktualizováno: 10. 08. 2021