Zahájení zátěžových zkoušek na mostě přes Ostravici (1964)
14. 12. 1964
charakteristika
Dne 14. 12. 1964 začaly zátěžové zkoušky na tehdy nejdelším dvoukolejném železničním mostě v ČSSR, postaveném přes Ostravici na trase Polanecké spojky. Byl vyroben v mostárně ve Frýdku-Místku Lískovci, na délku měřil přes 100 m a výška prostředního výztužného oblouku přesáhla 17 m. Hrubou stavbu ukončili pracovníci Hutních montáží Ostrava za 86 dní. Ocelová konstrukce mostu byla sama o sobě zajímavá tím, že na rozpětí 100 m bylo poprvé u nás použito jednoho dvoukolejného mostu. Zátěžové zkoušky provedlo 5 lokomotiv a vagóny naložené ingoty. O týden později byl most spolu s porubskou větví Polanecké spojky na trase Kunčice nad Ostravicí – Svinov uveden do provozu.
-
prameny, literatura
-
události
27. 7. 1964
Zahájení provozu na Polanecké spojce v roce 1964-
autor
Juřica