Encyklopedie města Ostravy !!!

Mapa z roku 1836 zachycující plán průtahu císařské silnice Moravskou Ostravou se znázorněnými profily nejužších průjezdních míst a seznamem majitelů domů, stojících bezprostředně u cesty. Zdroj: Archiv města Ostravy, Sbírka map a...

Výzva Krajského úřadu v Přerově z roku 1838 o rozšíření průjezdu přes Moravskou Ostravu


  • 25. 7. 1838 


  • katastr

    Moravská Ostrava


  • charakteristika

    Krajský úřad v Přerově poslal 25. července 1838 ostravskému magistrátu přípis, v němž se píše, že „rozšíření průjezdu přes Moravskou Ostravu je velmi žádoucí a naléhavou potřebou, neboť průjezd je vlastně úzkou hadicí podobnou kanálu.“ Stav hlavní průjezdní komunikace městem byl opravdu tristní. Silnice, která vedla Dolní a Horní branou (zvanou též Vítkovická nebo Hrabovská), byla sice vydlážděna říčními kameny, ale postranními žlábky po ní volně stékaly splašky. Obě brány nebyly příliš široké, stejně jako ulice Velká, někdy zvaná paradoxně Široká, a Kostelní, která končila bránou Dolní neboli Kostelní či Zámostní. Ulice byly tak úzké, že se v některý místech nemohly dva povozy vůbec vyhnout. Nejužšími částmi bylo ústí Velké ulice do náměstí a začátek Kostelní ulice, kde byl průjezdní prostor místy široký pouze 3,28 m.


  • obrazy

    img1722.jpg


  • související odkazy

    Digitální badatelna Archivu města Ostravy
    Detail mapy z roku 1836


  • autor

    Juřica


Aktualizováno: 06. 05. 2024