Žádost ředitelství Vítkovických železáren o povolení stavby koňské dráhy z Vítkovic k jámě Karolina z roku 1855
23. 3. 1855
charakteristika
Dne 23. března 1855 podalo ústřední ředitelství Vítkovických železáren podalo žádost o povolení stavby koňské železnice z Vítkovic k jámě Karolina v Moravské Ostravě a k nádraží Severní dráhy Ferdinandovy v Přívoze. Se samotnou stavbou se započalo 2. dubna 1856 a již po čtyřech měsících dne 1. srpna mohla být zahájena doprava. Normálně rozchodná dráha o délce 6,6 km neměla téměř žádné stoupání. Jediným ožehavým místem se ukázalo křížení s říšskou silnicí u jámy Šalomoun, kde byl proto ustanoven hlídač. Stavebně byla upravena tak, aby se mohlo kdykoliv přejít z koňského na lokomotivní provoz, což se skutečně v roce 1858 stalo. V roce 1861 koupila železnici Severní dráha Ferdinandova a později ji začlenila jako součást velmi výnosné báňské dráhy.
-
prameny, literatura
-
události
1. 3. 1861
Severní dráha Ferdinandova odkoupil koňskou železnou dráhu z Vítkovic do Přívozu (1861) 24. 7. 1860
Žádost města Moravské Ostravy o zřízení nádraží u jámy Karolina z roku 1860-
autor
Juřica