Encyklopedie města Ostravy !!!

town_sign.png

Technicko-policejní zkouška na nově vybudovaném úseku parní tramvajové dráhy z Moravské Ostravy do Čertovy Lhotky a Hulvák v roce 1899


  • 17. 5. 1899 


  • ulice

    28. října


  • charakteristika

    Dne 17. května 1899 proběhla technicko-policejní zkouška na nově vybudovaném úseku parní tramvajové dráhy z Moravské Ostravy do Čertovy Lhotky a Hulvák. Následujícího dne začal na trati pravidelný provoz. Novostavba byla odbočkou místní dráhy Přívoz-Moravská Ostrava-Vítkovice a vedla po levé straně říšské silnice (dnes 28. října) až do koncové výhybny v Hulvákách. Stavební délka úseku činila 2,785 km. V souvislosti s její stavbou byl rovněž vybudován nadjezd říšské silnice nad Báňskou a Ostravsko-frýdlantskou dráhou a nad vlečkou jámy Šalomoun, čímž došlo k odstranění nebezpečného úrovňového křížení železnice s lokální dráhou a silnicí. V roce 1901 byla trať elektrifikována.


  • prameny, literatura

    Monografie
    "Ostrava v datech"


  • události

    18. 8. 1894
    První jízda normálně rozchodné parní tramvaje na trati Přívoz-Moravská Ostrava-Vítkovice


  • autor

    Juřica


Aktualizováno: 24. 01. 2024