Zahájení provozu na úzkorozchodné parní dráze Polská Ostrava – Hrušov
9. 1. 1904
charakteristika
Dne 9. ledna 1904 byl zahájen provoz na úzkorozchodné parní dráze Polská Ostrava – Hrušov, určené jak pro osobní, tak nákladní dopravu. Tu tvořila zejména přeprava uhlí z dolu Trojice v Polské Ostravě do továrny na sodu v Hrušově ve zvláštních samočinných výsypných vozech. Dráha měla původně délku 3,1 km a mezi konečnou u Říšského mostu (dnes Miloše Sýkory) a hrušovským lokálním nádražím na ní byly zřízeny čtyři zastávky. V Hrušově se nacházela vozovna a dílny pro opravu vozů. Jízda po celé trati trvala přibližně 16 až 18 minut. K její elektrifikaci došlo 1. 11. 1911.
-
prameny, literatura
-
autor
Juřica
Aktualizováno: 30. 01. 2024