Zahájení výstavby Polanecké spojky
1. 2. 1962
charakteristika
Dne 1. února 1962 začala výstavba Polanecké spojky, železničního úseku mezi stanicemi Ostrava-Kunčice, Polanka nad Odrou a Ostrava-Svinov. Tato spojnice byla plánována již od r. 1909 jako součást místní dráhy Svinov-Vítkovice-Těšín, ale stavba části trati mezi Polankou a Kunčicemi nebyla dokončena
ani zprovozněna. Zhoršení dopravních poměrů v ostravském
železničním uzlu a jeho přetížení, které nastalo zejména po dostavbě NHKG v 50. letech 20. století, vyvolalo oživení tohoto projektu. Dokončení realizace, plánované na rok 1967, urychlila dopravní kalamita, která vlivem povětrnostních podmínek postihla Ostravsko v zimě 1962/1963. Provoz na všech úsecích tratě mezi Kunčicemi, Polankou nad Odrou a Svinovem byl zahájen v průběhu roku 1964. Rozpočet stavby, jejíž součástí bylo i 14 mostů, činil 266 mil. Kčs, bylo při ní položeno celkem
33 km kolejnic a 62 výhybek. Průchodu nové železnice musely ustoupit desítky domů v Kunčicích, Vítkovicích a Zábřehu.-
prameny, literatura
-
události
26. 5. 1967
Otevření nádraží Ostrava-Vítkovice-
autor
Juřica