Projekt tramvajové rychlodráhy
18. 4. 1979
charakteristika
K 18. dubnu 1979 je datováno usnesení vlády ČSR č. 116/1979, kterým se ukládalo vytvářet v Ostravě postupné podmínky pro realizaci tramvajové rychlodráhy. Generálním projektantem byl ustanoven Metroprojekt Praha. Rychlodráha měla být provozována na samostatném tělese, zcela odděleném od ostatních druhů dopravy, s nástupem a výstupem osob v úrovni podlahy vozu. Předpokládaly se dvě páteřní linky, spojující Porubu s Hranečníkem a Přívoz se Zábřehem a Výškovicemi, s křížením v centru města, přičemž vzdálenost mezi krajními body obou tras měla rychlá tramvaj zdolat maximálně za 20 minut. Vzhledem k předpokládaným vysokým nákladům a také razantním zásahům do zástavby historického centra, které by si rychlodráha vyžádala, bylo od tohoto záměru po roce 1989 upuštěno.
-
prameny, literatura
-
autor
Juřica